
WARSZTATY

Warsztaty zaadresowane do studentów uczelni partnerskich. Studenci z Wydziału Współczesnych Praktyk Sztuki z Lwowskiej Narodowej Akademii Sztuki wezmą udział w warsztatach performance (obiektu, instalacji), które przeprowadzi prof. Marian Stępak. Artysta jest absolwentem Wydziału Sztuk Pięknych UMK. Dyplom w pracowni malarstwa prof. Stanisława Borysowskiego w 1983 r. W 1991 r. zainicjował działalność galerii Nad Wisłą, która funkcjonuje do teraz, współzałożyciel Fundacji Praktyk Artystycznych „i…”. Od 1994 r. jest konsultantem Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci w Warszawie. W 2007 r. powołał do życia Festiwal Performance Koło Czasu. Od 2019 r. jest kuratorem Galerii ZPAP w Toruniu. Zajmuje się sztuką obiektu, instalacji, performance, tkaniną eksperymentalną i edukacją artystyczną. Autor ponad 50. wystaw indywidualnych w kraju i zagranicą. Od 1995 pracuje w Zakładzie Plastyki Intermedialnej. Kwalifikacje I i II stopnia zdobył na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.
Artystka w 2012 r. ukończyła Lwowską Narodową Akademię Sztuki w katedrze monumentalnego malarstwa. Pracuje w sferze performance, instalacji, malarstwa i tańca. Uczestniczka ogólnoukraińskich, międzynarodowych wystaw, plenerów i festiwali: „Dni sztuki performance” wе Lwowie, „Akcja 27” w Lublinie, „Akcjomat 3” w Poznaniu, „Interakcje” w Piotrkowie Trybunalskim, „Gallery weekend” w Poznaniu, warsztatów sztuki w przestrzeni publicznej we Lwowe, Lublinie, Sokołowsku. W swoich pracach opiera się na stałym ruchu i współdziałaniu zjawisk, które towarzyszą działaniom człowieka; wewnętrzne emocjonalne stany, pamięć, to, co formuje człowieka, buduje jego stosunek do świata i przeciwnie.


10 października (piątek) odbędą się kolejne warsztaty studenckie oraz warsztaty z performance adresowane do młodzieży z ZSZ nr 2 im. F. Żwirki i S. Wigury w Białej Podlaskiej oraz z KP Kreska BCK, które przeprowadzi Pan Łukasz Głowacki. Artysta jest absolwentem Wydziału Malarstwa i Grafiki PWSSP Gdańsku w pracowniach prof. Kazimierza Ostrowskiego i prof. Hugona Laseckiego. Zajmuje się działaniami performance, malarstwem, tworzy obiekty i instalacje, video. Twórczość artysty łączy poszukiwania podmiotowej ekspresji egzystencji człowieka ze statusem dzieła sztuki. Jego prace są minimalizującymi, kinetycznymi obiektami dysponującymi potencjałem performatywności. Język jego wypowiedzi jest pozornym kodem abstrakcyjności, znaczeń zdystansowanych emocji. Jest budowany reaktywnie w kontekście do postępujących przemian środowiska człowieka. Brał udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych oraz kilkunastu wystawach indywidualnych.
WYKŁADY


Urodziła się w 1984 roku we Lwowie. Zajmuje się tkaniną, instalacją, sztuką audiowizualną i land artem. Absolwentka Wydziału Tkaniny Artystycznej Lwowskiej Narodowej Akademii Sztuki. Dwukrotna stypendystka programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Gaude Polonia (2010, 2016). Od 2010 roku jest członkinią Narodowego Związku Artystów Ukrainy. Aktywna uczestniczka międzynarodowych wystaw, festiwali, plenerów, projektów artystycznych w Ukrainie i za granicą. Za pracę „Rain in UA” otrzymała wiele nagród, w tym dwa najwyższe wyróżnienia – Złoty Medal i Nagrodę Fundacji Akapi za najlepszy debiut na 15. Międzynarodowym Triennale Tkaniny Artystycznej w Łodzi (2016).


Ur. (1980) absolwent Państwowego College’u Sztuki Dekoracyjnej i Stosowanej im. V. Kasiana w Kosovie (Ukraina) oraz Lwowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskał w 2006 r. Interdyscyplinarny kurator i artysta, który działa na granicy różnych gatunków: nowych mediów, instalacji, malarstwa, performance, sztuki ziemi i technik graficznych. Wykładowca na Wydziale Praktyk Sztuki Współczesnej Lwowskiej Narodowej Akademii Sztuki. Dwukrotny stypendysta programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Gaude Polonia”(2009, 2016). Kurator Festiwalu Sztuk Audiowizualnych TETRAMATYKA, Projektu artystycznego „Przestrzeń święta” i innych.
Jest członkiem NURTU, stowarzyszenia skupiającego artystów ukraińskich, która działa w dziedzinie sztuki audiowizualnej i cyfrowej, występów i koncertów. Została założona w 2011 roku przez Mykhaylo Barabasha i kompozytora Ostapa Manulyaka we Lwowie.
WYSTAWY


Absolwent Wydziału Malarstwa ASP w Poznaniu w pracowni prof. Włodzimierza Dudkowiaka (2006). Maluje, fotografuje, buduje instalacje artystyczne, ilustruje książki i rysuje scenki satyryczne. Jest autorem ilustracji między
innymi do kilku książek Tadeusza Morawskiego. Wystawy w Poznaniu, Międzyrzecu Podlaskim, Legnicy, Nałęczowie i Zielonej Górze. Wielokrotny uczestnik, a w 2022 r. Juror Parku Sztuki.

W swojej sztuce ukazuje problem ulotności rzeczywistości i czasu a także niedostrzegalnych znaków pozostawionych przez człowieka. Jest artystą, który nie pozwala się nudzić odbiorcy w doznaniach, drastycznie zmieniając znaczenie rzeczy i ich przeznaczenie. Zestawia ze sobą delikatność i nie zawsze bezpieczną prawdę. Często coś delikatnego może stanowić potencjalne zagrożenie. Nie dotykaj, bo możesz się skaleczyć. Materia, której używa artysta do budowy dzieła, często zaskakuje swoją przewrotnością, co wpływa na całkowitą zmianę narracji.


Artysta z korzeniami w rzeźbie, który porzucił białe ściany galerii na rzecz parków, łąk i wąwozów. Tworzę instalacje na styku land artu, site-specific i recyklingu – z drewna, metalu, włókniny i tego, co znajdę po drodze. Bliskie są mi efemeryczność, proces, relacja z miejscem. Rysunek? Tak, ale czasem zamiast papieru używam włókniny albo samej przestrzeni. Dyplom z rzeźby monumentalnej zdobyłem w 1999 r. na Wydziale Artystycznym UMCS w Lublinie, gdzie nadal mieszkam i działam – czasem z siekierą, czasem z ołówkiem. Lubię, gdy sztuka nie stoi spokojnie.

Sławek Arttekturki to efemeryczne, tekstowe interwencje w krajobrazie – niewielkie tabliczki z hasłami, cytatami i pytaniami, które wyrastają z ziemi niczym myśli. Umieszczone w naturze, działają jak ciche komentarze do rzeczywistości – nie narzucają się, ale potrafią zatrzymać, zaskoczyć, rozśmieszyć albo poruszyć. To forma site-specific poezji wizualnej i mikroinstalacji. Ich siła tkwi w prostocie: operują słowem i kontekstem miejsca. Są rodzajem artystycznego szeptu – nie krzyczą, ale zostają w głowie.

Kręgi z Jawidza Cykl powstały w Galerii w Jawidzu na włókninie o średnicy 160 cm. Pulsujące układy linii i kolorów przywodzą na myśl mandale, rytualne znaki czy zapisy nieznanych alfabetów. Prace balansują między gestem a rytuałem. W Białej Podlaskiej prezentowane są w nowej aranżacji – wyniesione na podporach, pod różnymi kątami, jakby zawisły w przestrzeni.

